بسته بندی سبزیجات

یکی از بهترین روشهای بسته بندی سبزیجات برای جلوگیری از تبخیر آب بافتهای سبزی ، استفاده از ظرفهای پلاستیکی یا کیسه های نایلونی و سلفونی می باشد .به طور معمول سبزیجات ما برای فروش در فروشگاهها در ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی بسته بندی می شود که هر کدام حدود ۴۰ گرم می باشد و متاسفانه حجم زیادی از مواد پلاستیکی به صورت روزانه به محیط زیست تحمیل میشود . و البته به دلیل مشکلات ایجاد شده در قیمت ارز ، مواد پلاستیکی و پتروشیمی روز به روز در حال افزایش قیمت می باشند و هزینه بسته بندی را افزایش میدهد . در واقع مشتریان محترم بخشی از پولی را که در فروشگاه ها برای خرید این سبزیجات پرداخت میکنند هزینه بسته بندی پلاستیکی میباشد که باید دور ریخته شود .
مزرعه ارگانیک قصد دارد در فروش آنلاین محصولات خود با استفاده از بسته بندی در کیسه های سلفونی سبکتر که هرکدام بین ۵ الی ۹ گرم وزن دارند علاوه بر کاهش قیمت بسته بندی ، برای جلوگیری از آسیب بیش از حد به محیط زیست هم اقدامی نماید .گرچه از دیدگاه مشتریان ممکن است این نوع بسته بندی چندان جذاب و جالب توجه نباشد ولی تلاش میکنیم کیفیت محصولات نقصان زیبایی بسته بندی آن را جبران نماید . امید است با پیشرفت تکنولوژی و تولید کیسه های شفاف ارگانیک ، گام موثری در بسته بندی محصولات کشاورزی برداشته شود و به پاکیزگی محیط زیست کمک بیشتری شود.

4 دیدگاه در “بسته بندی سبزیجات

  1. حمید رضا دنیویان میگوید:

    آیا پلاستیک های ارگانیک برای زراعت محصولات کاربرد دارند؟

    • admin میگوید:

      پلاستیکهای تجدید پذیر به دلیل اینکه شفاف نیستند امکان استفاده به عنوان محافظ گیاه در برابر سرما و ایجاد خاصیت گلخانه ای را ندارند و محصول مناسب پوشش گلخانه ای بصورت ارگانیک در حال حاضر در بازار وجود ندارد . در امر بسته بندی سبزیجات نیز به دلیل عدم شفافیت این ظروف ، محدودیت ایجاد میشود و مناسب فروشگاه نمیباشد . ظروف پلاستیکی ارگانیک یا همان ظروفی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و با نشاسته تولید شده اند ، بیشتر برای سرو سالاد و غذا های آماده مصرف مناسب هستند و به دلیل عدم شفافیت ، خاصیت ویترینی و فروشگاهی خود را از دست میدهند .

  2. sara میگوید:

    من با قیمت محصولات مشکل دارم… یک کیلو نعناع از مزرعه دار رو به قیمت ۴۰ تومن میخریم. چرا تو سایت شما قیمت ۱۰۰ گرمش ۳۸ تومنه؟

    • omidyaryan میگوید:

      با سلام و احترام
      موارد زیر موثر بر قیمت تمام شده هستند :
      1- نعناع مزرعه حدود 75 درصد دور ریز دارد.
      2- هزینه های بالاسری به قیمت محصولات اضافه میگردد مانند : هزینه کارگری ، ارسال هااز مزرعه به کارگاه و از کارگاه به مشتری ، بسته بندی ، مکان کارگاه به همراه هزینه های مصرفی ، مالیات
      توجه بفرمایید خرید 1 گرم سبزی و 1000 گرم سبزی هزینه بالاسری های ثابت خواهند داشت .یعنوان مثال پیک برای حمل 1 گرم سبزی همان هزینه ای را دریافت مینماید که برای 10 کیلو سبزی.
      مزرعه ای که از آن خرید مینمایید قطعا نعناع موهیتو فلفلی یا سیب ندارد و نعناع ایرانی خدمتتان تحویل خواهد داد
      با سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *